Excursió al voltant de Tivissa

Mola de Genessies

El proper diumenge dia 8 de febrer de 2014 realitzarem una sortida pels voltants de Tivissa .
Ruta que ens portarà a conèixer  part de la cinglera de la Llena i els Borjos i les Meliques. Pujarem  per diferents graus  equipats amb cadenes,  visitarem la espectacular cova Llúdriga, ascendirem a la  Mola de Genessies i visitarem les restes del que possiblement va ser un assentament  Iber.

Observacions importants
Tot i no ser una excursió difícil cal estar habituat a caminar per senders bastant feréstecs i aeris . Passarem per alguna zona bastant aèria on caldrà utilitzar les mans per avançar en algun tram  de pujada . Hi haurà llocs on caldrà progressar ajudats per cadenes i graons metàl•lics ancorats a la paret. En el tram mes difícil es pot optar per un pas alternatiu mes fàcil . Abstenir-se els que pateixin vertigen .
Haurem de fer combinacions de cotxes ates que no es una ruta circular per tal d’escurçar-la una mica i no sigui molt llarga la excursió .
Links on es poden veure imatges del passos equipats amb cadenes, cables  i graons :

Concentració: a les 7:30 del matí davant el pavelló municipal de la Selva del Camp.
Distància: 16 km aproximadament
Desnivell positiu: acumulat: 1006 m.
Durada: Tot el dia
Cal portar: Esmorzar ,dinar  i molta aigua. Calçat i roba adient a l'activitat i a les condicions climatològiques previstes. Lot .
Llicència: Cal tenir la llicència federativa adient a l'activitat, aquest cas modalitat C. En cas de no posseïr-la, el club pot tramitar una llicència temporal per l'activitat a un cost de 5,00 €. Els federats amb llicència modalitat A poden fer una ampliació temporal a un preu de 3,00 €
Inscripcions i més informació: Data límit dimecres 4 de febrer a info@aritjol.org o els divendres al local del club, o trucant al 645 43 23 33  (Josep Maria).
Desplaçament: En cotxes particulars. Qui no en disposi l'encabirem compartint les despeses de benzina.

Descripció de l’itinerari :
Iniciarem la ruta al Racó de Boquers (en un tom de la carretera vella de Tivissa a Vandellós, a la zona del Borjos) per tal d’ascendir pel Grau de Boquers equipat amb un passamà de cadenes. Pujarem fins a la cova de la Gralla i mes amunt pel Pujador del Blaiet, també equipat amb cadenes i graons (aquí hi ha un pas alternatiu per qui no vulgui passar el camí equipat).

Anirem en busca de la Cova Llúdriga,al B.de Jovara , baixant pel Pujador del Fesol. Pujarem pel B. De l’Ullal de Jovara fins al mas de Sanxo i des d’aquí  seguirem pujant direcció a la Mola de Genessies passant per la Portella de Gardell.

A partir d’aquí , per una sendera poc dibuixada ens enfilarem cap a la base de la Mola (on trobarem la cova del Niu) i que rodejarem per la seva esquerra per poder-la pujar. Un cop a dalt de la Mola visitarem les restes del poblat Iber i farem cim tot gaudint de les magnifiques vistes. Desprès baixarem pel costat oposat i quasi sense camí a buscar el PR C 92. Un cop al PR el seguirem fins al Coll de Monetze tot passant per Les Meliques i el Corral de ca la Torre. Un cop al coll i si queda temps deixarem el PR que ens portaria directament a Tivissa i anirem a fer un tom per conèixer el grau d’en Margalef, travessarem el Barranc de la Foix i arribarem al camí de la Llena on retrobarem el PR que ens portarà a Tivissa per l’antic camí de les Meliques o Pujador de la Llena.

NOTA.- En el fitxer adjunt hi trobareu mapa i gràfica de desnivells.